sâmbătă, 29 noiembrie 2008

Un plin si un set de cauciucuri

V-ati simtit vreodata ca un gheizer inainte sa tasneasca?
Un preaplin de cuvinte, ganduri si trairi clocotind sub carcasa subtire a cotidianului cautand o fanta prin care sa iasa la suprafata?
Pistoane ale unui motor de 400 CP inchise sub capota unei masini de mic litraj, luptand sa se elibereze.
Nu poti ascunde la infinit ceea ce esti, ceea ce gandesti sau simti indiferent cat de mult ti-ai impune.
Si, pana la urma, de ce sa o faci?
Sigur ca poti sa rulezi pe o pista de carting cu 50 km/h, dar daca tu esti facut sa alergi cu 200, tot vei iesi in decor, spulberand barierele catre alte provocari si asta pentru ca nu poti sa te subturezi la nesfarsit.
Uneori se intampla sa ne supraturam dar, macar in acest caz, ajungem sa stim cat de departe putem merge cu un plin si un set de cauciucuri.
Daca vrem mai mult, atunci e cazul sa reconfiguram motorul, pentru ca, din start, primim un singur plin de combustibil si un singur set de cauciucuri all season.

La inceput, exista numai unicate. Depinde de noi daca alegem dotari de serie sau exclusive.
Daca nu ai dotari de serie, atunci, nu te comporta ca si cand ai avea. Este inutil si frustrant.
Sigur ca nu inventezi tu roata, dar poti sa alegi ce tip de jante ti se potrivesc. Exista insa si doua conditii: sa-ti asumi reactia starnita de alegerea ta si sa nu te opresti.
Poti, uneori sa incetinesti, este chiar necesar, dar sa nu te opresti. Nu iti foloseste la nimic, si, in plus, consumi destul de mult combustibil atunci cand pornesti din nou.
Rulam pe o autostrada cu numar limitat de benzi, dar, asta nu inseamna ca nu ne putem adapta pentru off-road si sa ajungem la punctele de control pe cai mai putin batute.
Asta are, evident, avantaje si dezavantaje. Poti sa ajungi primul, sa descoperi locuri si lucruri neobisnuite in drumul tau dar, in acelasi timp, poti sa-ti zgarii rau caroseria sau sa o sifonezi.
Depinde ce alegi: siguranta inregimentata, care, oricum, nu iti garanteaza ca vei rula lin pana la capat, on si off road sau off - road extrem.
Alegi sa mocnesti tacut, ruland in coloana, sau iti permiti luxul de a lasa gheizerul sa erupa din cand in cand, asumandu-ti riscul accidentelor?
Sigur, exista monitorizarea traficului care te sfatuieste, indeamna si indreapta catre prima varianta dar nu are cum sa te opreasca sa alegi altceva.

Ai piedici in cale, ti se sparg cauciucurile, uneori esti deturnat pe cai laturalnice, alteori esti intors din drum, ti se impun limitari de viteza, dar constati ca esti dotat cu tenacitate si o mare cantitate de plasturi, cu determinare si pansamente pentru suflet, ca te poti replia din mers chiar daca uneori nu mai vezi drumul din cauza lacrimilor, ca poti continua indiferent de vreme si vremuri.

Si asta pentru ca, in toata aceasta diversitate de modele, caroserii si motoare exista un element comun: stim ca luam startul cu rezervorul plin dar, pentru ca nici una nu este dotata cu indicator pentru nivelul de combustibil, nu stim niciodata cand se va termina.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Problema e ca facem plinul o singura data iar cand se termina benzina nu gasim niciodata o benzinarie in apropiere si motorul moare. Totusi e bine din cand in cand sa calci acceleratia la maxim chiar daca vei consuma mai mult. Pana acum am cam facut risipa de combustibil dar nu imi pare rau si nu ar trebui sa iti para nici tie si nimanui. http://www.youtube.com/watch?v=MJKktFsY1XY ...o viata avem indiferent de capacitatea rezervorului.

Join

Radio Whisper | RadioWhisper.com